nall.pl

Atrakcyjne wnętrza

regały w aranżacji przestrzeni biurowej
Lifestyle

Jak wykorzystać regały w aranżacji przestrzeni biurowej?

Odpowiednio zaaranżowane biuro stwarza dobre warunki do pracy, i to bez względu na to, czy odbywa się na przy komputerze, czy też większość czasu pracownicy spędzają nad papierami. Pomocne w aranżowaniu przestrzeni okazują się regały biurowe, które można wykorzystywać na różne sposoby. Jak je wykorzystać, aby uzyskać ład i porządek w biurze?

Regały dopasowane do potrzeb

Regały biurowe powinny być przede wszystkim dopasowane do potrzeb i specyfiki konkretnego biura. Jeśli większość dokumentów otrzymujemy w formie papierowej, a następnie je archiwizujemy, konieczne będą regały przeznaczone na segregatory różnej wielkości. Część z nich możemy oczywiście przechowywać na zapleczu, jednak niektóre dokumenty dobrze mieć przy sobie przez cały czas. Natomiast biura, w których zdecydowana większość obowiązków wykonywana jest przy pomocy komputera, powinny wybrać fantazyjne regały ozdobne, służące do przechowywania książek, bibelotów czy innego typu rzeczy.

Dlaczego regały biurowe są tak ważnym elementem dekoracyjnym?

Potocznie mówi się, że w prawdziwym biurze nie może zabraknąć regałów. Rzeczywiście, o ile dokumenty niejawne muszą być przechowywane w zamkniętych szafach, o tyle zwykła dokumentacja czy dodatkowe przedmioty biurowe mogą znajdować się na regałach. Dodają one biuru charakter, a także pozwalają uporządkować przestrzeń. Dzięki nim pracownicy nie muszą trzymać na biurkach:

  • rzeczy osobistych,
  • artykułów biurowych,
  • artykułów lub dokumentów, z których korzysta większa liczba zatrudnionych,
  • dokumentów wymagających dalszej obróbki.

Warto mieć na uwadze, że dobrej jakości regały biurowe stanowią swego rodzaju element dekoracyjny, który nadaje biuru wyrazistego wyglądu i charakteru. Kolorystyka regałów powinna odpowiadać barwom mebli, jakie znajdują się w pokoju. Regały biurowe sprawdzają się zarówno w dużych korporacjach, jak i w niewielkich biurach. Coraz częściej doceniają je również osoby na home office, które samodzielnie urządzają swoją przestrzeń do pracy.

Polityka „czystego biurka”

W niektórych firmach wprowadza się tak zwaną politykę „czystego biurka”, co oznacza, że na biurkach nie może znajdować się nadmiar rzeczy prywatnych ani służbowych. Wszystko powinno być schowane do szafek bądź ustawione na regałach, tak aby móc się skupić na pracy, unikając tak zwanych „rozpraszaczy”. Regały biurowe okazują się niezwykle pomocne w kontekście uporządkowania rzeczy, a więc i zachowania ładu na biurkach pracowników, parapetach czy nawet podłodze, a więc w miejscach, w których najczęściej można znaleźć różnego typu rzeczy osobiste i firmowe.